★~SKOLFESTIVAL~★




Jag är rätt säker på att de flesta av er redan sett bilder och kanske även videon av vår Soran-bushi dans på facebook men jag tänker naturligtvis ändå återge min berättelse av dagen.
Den är fylld med så många underbara minnen!


Team Soran-bushi hade tidig väckning på söndagmorgonen.
Halv 10 samlades vi i caféterian för klädombyte och begav oss till ett tomt klassrum för generalrepetitionen. Även om det var tidigt var vi alla taggade och smått nervösa.
Shibata-sensei bjöd oss på donitsar för att lugna nerverna.
Men jag kunde inte äta min, jag var för nervös eftersom jagskulle vara MC för våran grupp och presentera oss.


Mayu-師匠 till höger gör en sista justering.
Bild av Shibata-sensei





Ett par minuter innan showtime!

Jag MC:ar iväg!
Och nej, jag har inte blivit aktivist som en av mina vänner på fb trodde ;D


SHOWTIME!


Team Soran efter ett lyckat uppträdande!



En del av Team Soran efter uppträdandet!



Oh Yeah!!1


Efter uppträdandet vägrade jag ta av mig min happi, den röda och svarta västen, så jag spenderade resten av festivalen iklädd den... och eftersom mina rosa converse skulle förstöra cool-heten gick jag barfota.



Jag och tyska Marias vänner från volleyboll klubben.

Flamenco!
Andrea och Mari från Spanien blev rörda av att de var så otroligt likt spanska dansare.


Regnet plaskade vått ner men folk hade trevligt ändå!


Regnet förstörde inte dessa kigurimi bärande tjejers humör. Supersöta! (^o^)

Japansk dans.
Allt jag kunde tänka på var att de måste ha otroliga lårmuskler...




Under eftermiddagen var ett uppträdande som jag verkligen, superduper mycket hade sett frammemot! En professionell grupp som också uppträdde med Soran-bushi, fastän i mer professionell tappning och mera utförligt.




De var helt fantastiska, deras rörelser var helt synkade.
Jag blev t.o.m lite blöt i ögat då jag såg dem uppträda.


Efter festivalen begav sig team Soran hem till mig för att titta på DVDn med uppträdandet från morgonen som vår lärare hade filmat.
Det var roligt att se det från publikens synvinkel och vi kunde nu skratta åt de misstag som smygit sig in.

Jag vet inte om det går för alla att se men på Rie-chans facebook kan man se vårt uppträdande!
....och även mitt försök att vara MC ^_^

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus